اتاق فرار شب سیزدهم فان استیشن | allescape

به همین دلیل در فضای داخلی اسکیپ روم ها از رنگ های خنثی و بی روح کمتر استفاده شده و تلاش میشود تا با به کار بردن رنگ قرمز و سایر رنگ های گرم به هیجان افراد کمک شود. البته توجه داشته باشید که رنگ ها باید به گونه ای انتخاب شوند که کمی در افراد اضطراب و استرس ایجاد کند تا هیجان و شور بازی بیشتر شود. در زمان بازی هم بسته به ژانر و سبک اتاق فرار، وظایف گیم مستر کارخانه اسکیپ روم متفاوت خواهد بود. اگه توی یک بازی جنایی یا معمایی هستید؛ خیلی مهمه که گیم مستر طوری شما رو راهنمایی کنه که هیجان بازی براتون کاهش پیدا نکنه و لذت حل مسئله رو از دست ندهید. اگر هم دراتاق فرار ترسناک حضور دارید؛ هماهنگی گیم مستر بااکتورهای اتاق فرار، صحنه پردازی و نورپردازی و استفاده از آهنگ‌ و صدا، دقیقا همون چیزیه که برای داشتن بهترین تجربه از اسکیپ روم بهش احتیاج دارید.

ایجاد چرخه بهبود طرح ساخت اتاق فرار

اتاق فرار شب سیزدهم فان استیشن | allescape

لایه دوم چراغ‌های دیواری، انواع دیوارکوب و نورهای پراکنده‌ای است که می‌توانند نورهای ظریف‌تری در اتاق ایجاد کرده و سایه‌ها را در اطراف اتاق خواب پراکنده کنند. در لایه سوم نیز چراغ‌های رومیزی و تزئینی قرار می‌گیرد که نورپردازی‌های محیطی را فراهم می‌کنند. در لایه چهارم نیز می‌توان از روشنایی‌ها و لامپ‌های کف استفاده کرد.

نظر شما

هدف مجموعه سیدا توانمند سازی صنایع برای ارتقاء سطح تکنولوژی محصولات خود و رقابتی برتر در بازارهای داخلی و خارجی می باشد. این بخشی از مکالمه‌ی یک خریدار با دفتر خدمات املاک نیست، این مکالمه ای‌ست که یک مجموعه‌دار اتاق فرار ممکن است بارها انجام دهد. طراحی و دکوراسیون و به صورت کلی تم اتاق باید متناسب با سناریو و نقش‌هایی که شما بازی می‌کنید، باشد. برای مثال اگر شما یک زندانی در زندان هستید، تم اتاق و دکوراسیون آن باید شبیه زندان باشد. معماهایی باید در این مرحله طراحی شوند که منطقی و منصفانه باشند و در عین حال مغز را به چالش وادار کنند.

  • نکته قابل تاملی که در این بازی وجود دارد این است که تا کنون هیچ یک از اتاق‌های این مجموعه بیش از ۳۴ درصد موفقعیت نداشته است.
  • ما در اتاق فرار اسکیپ مستر همراهتان هستیم تا راه های کنترل ترس در اتاق فرار را با هم مرور کنیم.
  • ترس و وحشت بازی به اندازه‌ای بالاست که ممکن است اختیار حواس را از شما بگیرد.
  • به صورت کلی بازی اتاق فرار را می‌توان به چهار بخش مختلف تقسیم کرد.
  • با برخی تنظیمات، اگر ارتفاع سقف بالاتر از حد متوسط ​​باشد یا ارتفاع تخت پایین‌تر از حد معمول باشد، باید این ارتفاع را تغییر داد.
  • هیجان انگیز، ترسناک، معمایی، جنایی، کاراگاهی و فانتزی، این‌ها ژانر‌هایی هستند که سناریو‌ها در آن نوشته می‌شوند.

اگر اهل تماشای فیلم‌های ترسناک باشید، حتماً نام سری فیلم‌های احضار یا همان Conjuring به گوشتان خورده است. همین موضوع باعث شد تا در بهمن ماه سال ۱۳۹۹، گروه دات آی آر اقدام به طراحی یک اتاق فرار ترسناک با نام احضار کند. احضار روح از جمله کارهای ترسناکی است که بسیاری برای ایجاد حس ترس در خود انجام می‌دهند.

به عنوان آخرین مرحله در راه اندازی بازی اسکیپ روم ها می توان به اجرایی کردن تمام طرح و ایده ها اشاره نمود. در این مرحله لازم است ابتدا بر اساس ژانر سناریو المان ها و وسایل لازم برای دکور کردن اتاق تهیه شود. علاوه براین، نورپردازی و رنگ آمیزی اتاق ها و چیدمان صحیح تمام وسایل همگی بر همین اساس لازم است انجام شود. این مرحله از ساخت اسکیپ روم باید از نظر روانشناسی نیز بررسی شود تا تاثیر رنگ ها، نوع المان ها و وسایل دکوراتیو و همچنین سبک نورپردازی و حتی سبک موسیقی همگی مورد سنجش قرار گیرد. به همین خاطر این افراد باید بتوانند با در نظر گرفتن سناریو و شرایط محیط اتاق فرار در نهایت معماهایی چالش برانگیز و در حین حال نه چندان سخت را طراحی نمایند و نقشه پنهان سازی سرنخ ها را ارائه کند. در واقع تا این مرحله راه اندازی اتاق فرار بر روی کاغذ و به صورت یک طرح کلی انجام می گیرد.