حمل و نقل دریایی با هر مسافتی توسط کشتی، از طریق اقیانوس و دریاچه ها و رودخانه ها انجام میگیرد و معمولا برای اهداف تجاری، تفریحی یا نظامی است. لازم به ذکر است که حمل و نقل دریایی داخلی از حمل و نقل دریایی بین المللی کم تر مورد توجه قرار گرفته است. به انتقال کالاها و محموله ها به صورت داخلی (درون کشور)، توسط کشتی عادی و از طریق رودخانه، کانال و دریاچه ها، حمل و نقل داخلی گفته می شود. فرآورده های نفتی، معادن و محصولات شیمیایی کالاهایی می باشند که از این نوع روش برای جابجایی و حمل آنها استفاده می گردد. نتایج نشان میدهد که تأثیر تورم بر هزینههای حمل دریایی تا پایان سال 2022 ادامه خواهد یافت. این امر باعث ایجاد مبادلات پیچیدهای برای بسیاری از بانکهای مرکزی میشود که با تورم فزاینده مواجه هستند و فعالیت اقتصادی کسادی دارند.
- بیشتر تاجرینی که زمان برایشان اهمیت ندارد اولین گذینه ای که برای حمل بارشان انتخاب می کنند روش دریایی است.
- پیشنهاد میشود برای استعلام قیمت این روش، با شرکت حمل و نقل دریایی هنزا ناو دریا تماس بگیرید.
- به دلیل اعمال انواع تحریمها بر کشورمان، بازرگانان ایرانی از این روش بهره میگیرند.
- علاوه برآن تأخیر در رساندن کالا به مشتریان، هزینه حمل بار دریایی با کشتیها تا مقصد را افزایش داد.
- به این ترتیب هزینه حمل بار در کانتینر بین چند سفارش دهنده تقسیم میشود و کسی ناچار نیست هزینهای اضافه برای فضای خالی کانتینر پرداخت کند.
به صورت کلی، حمل و نقل دریایی شامل جابجایی و انتقال افراد و محموله ها به وسیله کشتی، قایق، شناور و … از طریق دریاها، رودخانه ها و کانال های آبی می باشد. وسیله های حمل دریایی بر اساس نیاز افراد و نوع و حجم محموله و کالاها انتخاب می شوند. کالاها و محموله هایی که از طریق دریا انتقال می یابند، دارای حجم و وزن زیادی هستند و زمان رسیدن کالا به مقصد از اهمیت زیادی برخودار خواهد بود.
با استفاده از روش حمل و نقل ترکیبی میتوانیم یک محموله را تا مسافت زیادی با کشتی حمل کنیم و پس از آن در مسیر خشکی آن را به مقصد برسانیم. در بسیاری از موارد این روش به کاهش هزینههای حمل و نیز ایمنی بیشتر http://transemartlogistics.com کالاها کمک میکند. در چنین شرایطی برای مثال میتوان بار را در کشور واسطه یک بار تخلیه کرد و سپس با وسایل و روشهای دیگر حمل و نقل هوایی یا زمینی آن را مجددا بارگیری کرد و به کشور مقصد رساند.
انواع کشتی های فله بر در روش حمل و نقل دریایی
ضمنا مخاطبان این نوع حمل نیز بسیار زیادتر از دو نوع حمل رایج دیگر در جهان هستند. اما از این قضیه نمیتوان چشم پوشید که مدت زمان حمل این کالا نیز بسیار بیشتر از دو نوع دیگر است. همانطور که در ابتدا مطلب به آن اشاره کردیم، بیش از 90 درصد جابهجایی کالاها در دنیا با استفاده از روش حمل و نقل دریایی صورت میگیرد. باید بدانید که مزایای بسیار زیاد حمل و نقل دریایی را باید اصلیترین دلیل این امر دانست. قابلیت جابهجایی کالاهای سنگین و حجیم و هزینه بسیار کمتر نسبت به روش هوایی و زمینی را باید جزء مهمترین مزایای استفاده از روش دریایی برای حمل و نقل کالا عنوان کرد. همچنان که حقوق نفت و گاز با حقوق تجارت بین الملل تفاوت های متعددی دارد، حقوق حمل ونقل نفت و گاز و به طور ویژه، حقوق حمل ونقل دریایی آن نیز در مقایسه با قراردادهای حمل ونقل دارای ویژگی های خاصی است.
این شرکت ایتالیایی در سال 1970 تأسیس شده و اکنون قابلیت جابهجایی 3.8 میلیون را دارد. در برخی قراردادها، شرکت فروشنده موظف به تحویل کالا روی عرشه کشتی است. تا زمانی که کالاها به صورت کامل بارگیری شوند، تمام مسئولیت بر عهده فروشنده است.
اهمیت مساله ی زمان بندی جرثقیل اسکله در افزایش بهره وری پایانه های کانتینری
حمل و نقل دریایی انواع روش های حمل و نقل دریایی تی اکسپرس | transemartlogistics