با خود فکر میکند که به آنها نیاز دارد یا خیر و احتمال خرید بالا میرود. ایران یکی از پر مصرف ترین کشورهای دنیا در زمینه لوازم آرایشی و بهداشتی است و طبق آمارهای رسمی دومین کشور خاورمیانه برای مصرف لوازم آرایشی بهداشتی ایران است.همین موضوع سبب شده تا مشاغل بسیار زیادی در زمینه خرید و فروش لوازم جانبی در ایران شکل بگیرد و هر روزه تعداد بسیاری از افراد جویای کار به فکر راه اندازی فروشگاه لوازم آرایشی و بهداشتی هستند. برای طراحی مغازه خشکبار و آجیل فروشی چه نکاتی را در نظر بگیریم؟ مهم نیست که مغازه شما چه سبکی از شال و روسری را برای فروش می گذارد، روسری کالایی است که همیشه و در هر مناسبتی بازاری برای فروش دارد. ما به طور معمول اروپا را از نظر پیشرفت در صنعت ساختمان دنبال می کنیم و می دانیم در این زمینه بسیار پیشرفته است.
سعی کنید از رنگ آمیزی شادی در این قسمت استفاده کنید و قفسههای آن را با اجناس زیاد پر نکنید. توصیه می شود نگرانی از بابت هزینه های اجاره ملک نداشته باشید و به این دلیل فروشگاه خود را در مکانی ارزان قیمت راه اندازی نکنید. البته مطالب گفته شده در باب مکان یابی به این معنی نیست که بیگدار به آب بزنیم و قیمت بالای ملک تنها شرط یک ملک خوب و پرفروش نیست. در هر صورت انجام یک بازسازی کامل همراه با طراحی داخلی می تواند زمینه ساز جذب بیشتر مشتری و رونق این کسب و کار و برخورداری از مزایای بازسازی شود. همچنین در صورت بستن قرارداد بلند مدت با یک گروه کاری، می توانید هر چند وقت یک بار به طور کامل تغییرات زیبا و قابل و توجهی در طراحی و دکور مغازه و فروشگاه خود، حاصل کنید. در هنگام طراحی داخلی مغازه کفش فروشی باید فضایی شیک و مناسب برای چیدمان کفش ها طراحی شود که شما می توانید از قفسه های مدرن با طرح و رنگ های مختلف برای قرار دادن کفش ها استفاده نمایید.
حتی اگر مغازه خشکبار و آجیل فروشی شما دارای متراژ کمی باشد، می توان با استفاده از یک طرح و دکور مناسب به گونه ای از فضا استفاده نمود که تمامی خوراکی ها و محصولات به بهترین شکل در معرض دید مشتریان قرار بگیرند. یکی از ایده ها این است که ، در طراحی دکوراسیون داخلی قنادی خودتان فضایی را به نشستن مشتریان و امتحان کردن نمونه های شیرینی پخته شده در آن روز اختصاص دهید . به این شکل فضایی دلنشین و شیک را در معرض نمایش قرار خواهید داد؛ که نظر مشتریان را به خود جلب کرده و منجر به جذب و فروش بیشتر خواهد شد. مغازه و متناسب با سبک طراحی دکوراسیون، امکان دسترسی آسان مشتری و تست کردن کارهای متنوع، از نکاتی است که باید در طراحی.. در یک نگاه ساده به این فروشگاه، قفسه های چوبی را خواهیم دید که برای نگهداری و نمایش محصولات استفاده می شوند. با ترکیب رنگ در دکوراسیون مغازه یک داستان بگویید. اگر در آینده برای فروشگاه محصولات خاصی مد نظر دارید، انتخاب یک تم موضوعی مناسب به انسجام و جذابیت بصری آن برند کمک می کند. قدرت خرید مشتریانی که در محدوده کسب و کار شما حضور دارند دیگر عامل موثر بر حاشیه سود ماهانه کسب و کار شماست.مشتریان با قدرت خرید بالا چند ویژگی فوق العاده دارند من جمله خرید ماهانه ثابت و بالا ، عدم اهمیت قیمت محصولات و در نتیجه امکان سود بیشتر شما از هر محصول را بیشتر می کند.
با توجه به این موضوع که با گذشت زمان به تعداد رستوران ها و مغازه های فست فود اضافه می شود، نیاز است تا صاحبان این شغل در سرویس دهی خود تغییراتی ایجاد کنند تا علاوه بر ماندگاری مشتریان قبلی خود، مشتریان جدیدی را نیز جذب کنند تا میزان فروش و سود خود را افزایش دهند. دکوراسیون مغازه شما در واقع جلوه اجناسی است که در آن میباشند و میتواند به بهترین نحو ممکن علاوه بر تبلیغ، مشتریان را به داخل فروشگاه شما هدایت کند. این را نیز باید در نظر داشت که با توجه به حجم کارهایی که طراح برای اجرا کردن طراحی داخلی انجام می دهد. ما نگاهی خواهیم داشت به برخی از اصول این کار که علاوه بر ایجاد فضای داخلی موثر در جذب مشتریان بیشتر به فروشگاه شما و ترغیب آنها به جستجو برای محصولات بیشتر، آنها را تشویق می کند که خرید خود را با مراجعه به صندوق، کامل کنند. رنگ سقف، دیوارها، المانها، پیشخوان و حتی کف مغازه نیز اگر درست و حسابشده انتخاب شوند، و ریتم و هارمونی رنگ مناسب را به بیننده القا کنند، به شدت تاثیر مثبتی خواهد داشت.
اینکه بخواهید طراح قبل از اینکه طرح مدنظر را طراحی کنند، یک قیمت کلی برای مغازه شما در نظر بگیرد امکانپذیر نمی باشد. در بسیاری از موارد برای کسانی که صاحب یک ویلا هستند و یا قصد دارند، به طراحی داخلی آن اقدام کنند، این سوال پیش می آید که قیمت هر متر طراحی داخلی ویلا با میزان قیمت ساخت آن چه تفاوتی دارد. ویترین جلوی مغازه از آنجایی که به نوعی قلب مغازه محسوب میگردد باید بگونه ای طراحی شود که اطلاعات درست و واضحی از اجناس داخل مغازه را در برابر دیدگان مشتری به نمایش بگذارد. برای داشتن طراحی داخل مغازه موبایل فروشی مشتری پسند می توانید قسمتی از مغازه خود را به افزایش اطلاعات مشتری با استفاده از بروشورها، کاتالوگ ها و محصولات آموزشی دیگر اختصاص دهید. چه در حال راه اندازی یک شیرینی فروشی بزرگ، یا قنادی کوچک، کافه قنادی یا یک غرفه پاستیل و آب نبات در مرکز خرید هستید، بهترین ایدهها همیشه سطح کار شما را به بالاترین حد خود می رسانند. استفاده از ظرف های زیبا را در دکوراسیون داخلی قنادی ها فراموش نکنید .
بهتر است به طور منظم ، چیدمان بخشی از مغازه را تغییر دهید تا دکورتان برای نشتری تکراری و یکنواخت نباشد. اجناس، مغازه را به طور مرتب طبقه بندی کنید. برای طراحی دکوراسیون فست فود های بزرگ بهتر است برای زیبایی و جذابیت بیشتر فضای فست فود از مبلمان و میز و صندلی های زیبا و راحت استفاده کنید تا مشتریان در هنگام صرف غذا بتوانند راحتی و آرامش داشته باشند. نورپردازی و رنگ های مورد استفاده در دکوراسیون فست فود می تواند باعث افزایش و یا کاهش میل مشتری به خوردن غذا شود. ما در این مقاله قصد داریم به صورت خلاصه مروری بر اصول طراحی داخلی یک مغازه آجیل یا خشکبار داشته باشیم. حتی اگر چندین سال است که پوشش دیوارها را تغییر نداده اید بهتر است در آن تغییر ایجاد کنید تا مغازهتان را از حالت یکنواختی بیرون بیاورید و فضای بهتری را برای مشتری ایجاد کنید. ارائه حس محصول به مشتریان بر میزان فروش روزانه شما و تبدیل کردن مشتریان گذرا به مشتریان همیشگی اثر مستقیمی داشته و این مسئله تا جایی اهمیت دارد که سرمایه گذاران حرفه ای لوازم آرایشی بهداشتی با جذب و استخدام مشاوران حرفه ای پوست و مو و در نظر گرفتن میز مشاوره پوست مو برای ارائه اطلاعات مورد نیاز به مشتریان خود ، میزان فروش روزانه خود را چندین برابر می کنند.
به این دلیل که رنگ های روشن فضا را بزرگتر نشان می دهد و علاوه بر آن جز رنگ های پر نفوذ می باشد. این موضوع درباره فروشگاه عطاری نیز صدق می کند و همان مطلبی است که در ادامه به آن خواهیم پرداخت. رنگ اطراف مشتریان زمانیکه آنها در حال خرید می باشند نیز می تواند در خرید آنها تاثیر گذار باشد. محصولات تولید و عرضه شده در این صنعت بخش جدایی ناپذیری از سبد خرید مردم در نقاط مختلف دنیا هستند. آهنگ تغییرات: به طور مثال برای ایجاد یک ریتم و آهنگ برای طراحی می توان به صورت نزولی، یکنواخت و یا صعودی، تغییراتی را در اجزای محیط به وجود آورد. ترکیب این میوه همراه برگ درختان پاییزی و یا برگهای سبز یک دکور لاکچری و زیبا برای مغازه شما خواهد ساخت.
برای راه اندازی یک تولیدی شال روسری، چند گام لازم است. در اصل طراحی داخلی فروشگاه اصولی یک سرمایه گذاری جهت سودآوری بیشتر است. البته اساس کار ما توجه به حفظ کیفیت ارائه شده و خوش قولی در زمان تحویل می باشد. خصوصاً فروشگاه های مواد غذایی لازم است توجه ویژه ای به این موضوع داشته باشند. بهتر است برای پیشگیری از سردرگمی مشتری و افزایش سرعت فروش، تمهیدات لازم را جهت تقسیم بندی و تفکیک محصولات در مغازه بیندیشید. شما می توانید قسمتی که برای روسری ها در نظر می گیرید به صورت قفسه بندی، رگال بندی و یا به سبک آویز در نظر بگیرید.
در داخل مغازه نیز رنگ بندی قفسه ها و طراحی استندهای شما و نحوه چیدمان محصولات به شکلی که یک هارمونی زیبای رنگ را ایجاد کند باعث افزایش جذابیت مغازه و جلب نظر مشتریان میشود. من حیث المجموع به ازای هر متر مربع مساحت فروشگاه ، سرمایه در محدوده ۱۵ الی ۲۰ میلیون تومان ( در سال ۹۸ ) مورد نیاز است تا محصولات آرایش بهداشتی اولیه را تامین نمود. تا اینجا به بیان روش های کاربردی و معمول در چیدمان یک مغازه شال و روسری پرداختیم اما اگر می خواهید دکوراسیون مغازه تان خاص و متفاوت باشد تا مشتری بیشتری را جذب کنید باید برای چیدمان مغازه تان از روش های خلاقه و متفاوتی استفاده کنید. به هرحال، هرچقدر کیفیت شما خوب باشد؛ اما نیاز است به هر روشی در یاد مشتری بمانید. اما خشکبار به محصولاتی گفته میشود که بعد از خشک شدن مصرف میشوند. نحوه چیدمان دفتر مشاور املاک موضوع بسیار مهمی است که میتواند بر روی مشتری و روند کار کارکنان تاثیرگذار باشد. به کاربردن رنگ های تند در کنار مشکی یکی از ایده های رنگی مناسب در فروشگاه های لوازم آرایشی است. در مقابل استفاده از نارنجی و زرد، و یا نارنجی با قهوه ای علاوه بر جذابیت، باعث زودتر دیده شدن محصولات و جلب توجه میشوند.
امکان تماشای نمونه کارهای متنوع، از مواردی است .که باید در طراحی دکور داخلی مغازه کیف و کفش به آن توجه شود. در این صورت می توان گفت در دکوراسیون مغازه فست فود شما یک چیدمان میز و صندلی خوب و کاربردی داریم. در مدل براق نیز یک لایه دیگر از آستر اپوكسی رزين نازک روی آن قرار می گیرد که در قیمت آن نیز تفاوت ایجاد می نماید. همه چیز ساده است و متریال عجیب و غریبی در فضا مورد استفاده قرار نگرفته است. که باعث بی نظمی شود و نه باید آنقدر خلوت باشد که مشتری احساس کند مغازه خالی است. طراحی داخلی این نوع مغازه به دلایلی که از آن صحبت شد، اهمیت بالایی دارد. اولین نکته برای طراحی دکوراسیون فضای تجاری توجه به نوع محصولات و همچنین متراژ فروشگاه مورد نظر است که اهمیت فوق العاده ایی در نوع دیزاین مغازه دارد. اغلب افراد تمایل دارند که غذای مورد علاقه خود را در رستوران و یا فست فود با دکوراسیون داخلی شیک و بی دکوراسیون داخلی مغازه ارایشی بهداشتی نظیر صرف کنند. با این وجود مقدار سرمایه لازم برای دکوراسیون فروشگاه لوازم آرایشی بهداشتی به سیاست های شما بستگی دارد که می تواند بسیار با قیمت بالایی انجام شود یا بصورت مختصر تنها نسبت به قفسه بندی آن اقدام کنید.